Saturday, July 18, 2009

Tokoh Demokrasi...Tun Abdullah Hj Ahmad Badawi

Memang aku tak pernah sangka aku akan berpeluang hadir ke majlis ni...macam tak percaya jer...hehehe jakun kot tp it really makes me teruja bila sesi integrasi ko-k aku dijadualkan untuk turut serta dalam Majlis Konvokesyen Khas Penganugerahan Ijazah Kehormat Doktor Falsafah kepada Y.A. BHG. Tun Abdullah Hj Ahmad Badawi yang turut dihadiri oleh Sultan Kedah. Memang best la...1st time tengok pemimpin negara secara life depan mata...rasa macam tengok tv skrin besar gila...sah aku memang jakun..huhuhu...
Actually walaupun ramai yang mengkritik bekas Perdana Menteri ni namun bagi aku setiap pemimpin ada cara dan keistimewaan mereka yang tersendiri...yang pasti kelebihan mereka adalah berbeza daripada kita orang biasa ni sebab tu diorang boleh memimpin negara...coz bukan calang2 orang yang boleh menjadi Perdana Menteri. As we know..everybody have their own fate, whether good or bad there always be hikmah somewhere....
Buku khas sempena Konvo yang diadakan di Dewan Mu'adzam Shah UUM pada 17 Julai 2009
Ni signboard untuk group ko-k aku...aku group Fotografi so under Unit Teknologi Media & Kreativiti....

Nurul n Aya...awal2 lagi da mintak amik gambar...biasala budak fotografi...hehe..

Pentas tempat upacara akan dijalankan...memang cantik la dihias...kerusi kat tengah tu khas untuk Sultan Kedah...

Para pelajar da siap sedia amik tempat start pukul8 pagi lg mengikut unit ko-k masing-masing...sume pun cam excited je....

Perarakan Besar masuk ke dewan n mengambil tempat...

ha...sume da duduk n majlis da nakmula...da penuh da kerusi2 kat depan...

Sultan Kedah tengah baca buku khas konvo kot...puas aku zoom gambar. beberapakeping jugak la yang tak jadi...nasib ada dapat yang clear ni sebab aku duduk agak belakang jugak la..

3 dari kanan adalah penerima anugerah...Tun Abdullah..

Naib Canselor UUM, Tan Sri Dato' Wira Dr. Nordin Kardi sedang memperkenalkan Graduan Kehormat

Rakaman video Graduan Kehormat tentang kejayaan beliau dan sumbangan-sumbangan yang pernah dilakukan...

Kusyuk Tun Abdullah mendengar pengenalan yang diberikan oleh Tan Sri Dato' Wira Dr Nordin Kardi...

Penganugerahan Ijazah Kehormat PhD (Falsafah Demokrasi) kepada Graduan Kehormatoleh Kebawah Duli Yang Maha Mulia Tuanku Canselor

Ucapan Yang Amat Berbahagia Tun Abdullah Hj Ahmad Badawi

Nyanyian koir dari pelajar UUM...

Ada yang xbertauliah boleh tidor pulak semasa majlis berlangsung...bukan sorang je tapi ada lagi yang memang xtau menghormati majlis...nasib baik duduk belakang kalau duduk depan cnfirm mencacatkan majlis...

Titah ucapan Kebawah Duli Yang Maha Mulia Tuanku Canselor

ha....Majlis da nak habis kita bergambar dulu..hehe

Memang best...n ni akan jadi salah satu kenangan aku di UUM walaupun terpaksa bangun di awal pagi hari time membe2 aku still lagi tidor..huhu...tapi aku rasa berbaloi... :)))

No comments: