Tuesday, August 02, 2011

Merelease Tension

Sabtu, 30-07-2011

Bukan aku, tetapi en.Naza yang tension + hangin + Hangit sebab kedai halfcut kat Bukit Kemuning tutup pulak time kami ke sana. Ada barang yang ingin diambil sebenarnya tapi tidak kesampaian... Haiiyooo...aku pun buntu nak wat camane time en.Naza tension, bila keadaan macam ni memang bahaya sebab menghilangkan moodnya. 

First thing kitorang buat ialah pergi makan di Giant Seksyen 13 Shah Alam, pekena Hotplate mee dengan cendol. Orang kata makan boleh menggembirakan hati. Lagi pula,kitorang makan breakfast nasi goreng je pastu time pergi kat giant tu dah dekat pukul 6lebih dah..mau nya tak kebuluran...


Dah kenyang perut masing-masing, tempat tujuan kedua ialah ke JJ Bukit Tinggi nak jumpa dengan 'Hanna'. Tapi leh jumpa start kul 10.05pm aje so kami ada masa lebih kurang 2 jam jugak la untuk dibazirkan. Disebabkan En.Naza punya tension x habis lagi, we headed to Popular Bookstore.. hati aku dah suka dah sebab ni antara tempat faveret aku... mujurla time tu x de buku yang menarik perhatian, kalau x, tergugat lapoket en.Naza kena belanja aku beli buku...


Bila aku x bernafsu beli buku, en.Naza pulak yang ganti...huhu banyak jugak dia memborong. Dua buku kat atas ni pastu majalah Pancing dengan majalah Otomobil faveret dia... Hehe tak sangka kan pilihan buku bacaannya adalah seperti di atas. Tapi dia memang suka baca buku macam ni. Google pun slalu pasal isu-isu berkaitan...aku, layankan aje. Yang penting tensionnya hilang....


Time pusing-pusing kat kedai buku tu, geram je nak beli, tapi bila mengingatkan buku-buku aku (seperti dalam gambar di atas) yang masih belum habis dibaca, terus aku batalkan niat...huhu tu pun ada lagi sebiji aku simpan dalam kotak x baca lagi...

Melepak kat kedai aiskrim..Hmm...xsempat-sempat nak baca kat umah, kat shopping mall jugak di baca...hehe

Lepas pergi kedai buku, En.Naza nak makan aiskrim pulak... So kami termasuklah kat kedai Aiskrim Haagen-Dazs...


Bila tengok menu, huhu mahalnya la nak makan aiskrim. Tapi en.Naza kata tengah tension ni so nak makan jugak.. Xpe la, sekali sekala kan..


Ni dia yang aku order, Mystique. 

Aku makan kongsi berdua dengan en.Naza. maklumlah romantic couple kan...hahaha...  kalau beli dua takut x habis, yang ni pun dah harga 25++ semanngkuk macam ni..huhu... Actually ada 3 scoop, aku pilih vanilla, cream n chips (kalau x silap aku) dengan chocolate midnight..huhu tapi yang hampehnya chocolate midnight tu diorang x letak sebab diorang tersalah baca...frust betul aku..mujurla mood aku ok time tu...kalau x memang aku hangin. But i did mention to them.. biar lepas ni diorang wat keje tu betul-betul skit...Tapi, jika dibandingkan, aku memang jauh lebih prefer Baskin-Robbins nye aiskrim...lagi sedap. yang ni cepat je cair, xpuas makan...

Finally dapat jugak jumpa Hanna pukul 10.15pm malam tu...setel semua, balik umah tapi  sebelum tu singgah umah member seperniagaan en.naza sebab dia nak belanja makan lemang n rendang dari Seremban... masyuuuukkk....


No comments: