Thursday, August 13, 2009

Pulau Pinang aka Penang

8/8/09
what a fine dayz...aku da je doa biar hujan so that the kawad will b cancel but lucky me the day was hot n spicy at the padang kawad...
lebih kurang jam 12 tengah hari aku n yamie da gerak da...tapi pegi lunch la dulu kan..
isi perut sebelum perjalanan jauh kami...
On the way to kedai makan Padang Sawa. Nasib la x sesat...jauh jugak la tempatnya...

Ha..ini la dia tempatnya..quite ok n nice..lauk2 kampung yang pelbagai jenis..Paceri nenasnya plak memang kaw2 pekat n sedap hingga menjilat jari... rasanya ni bisnes keluarga sebab yang jadi cashier tu pak cik tua yang umurnya maybe da 70tahun lebih kot..skrg pangkat datuk2 pun leh jadi cashier tau...

Begin the journey...yamie kat sebelah tengah kusyuk tumpukan perhatian..fokus.fokus.. thanks a lot to ema sebab bagi pakai kereta...

lama da taknaik jambatan ni....last skali pergi time p temuduga SPA..time tu p dengan buah hati aku tapi x sempat jalan2 sebab balik hari je..nasib baik la x sesak kat jambatan ni.

sampai2 je terus p queensbay...p amik tiket wayang cite SETEM..best gak r citer ni...ending pun best...gambar cantik...jalan cerita best, lawak pun kelakar..
nampak tak kedai kaler merah kat dalam gambar di atas...mula2 aku ingat sape la yang bukak kedai jual toilet kat sebelah kedai makan...xsesuai langsung...
rupa2nya aku da tertipu sebab tu memang kedai makan Cina yang kerusi mejanya daripada mangkuk tandas dan bath tub...
kekreatifan yang pelik...
Hotel Seri Malaysia..kat Bagan Baru...agak selesan sewa berpatutan..
Malamnya makan kat SeaGate (xtau la betul ke tak ejaan aku ni...hentam aje)...makan sampai x larat nak bangun..hehehe pastu round2 bandar Georgetown then balik tido.

Pagi yang indah..sume pun indah je kalau x perlu pergi kerja atau pergi kelas...logik x?
nak pulak tengah berholiday...lagi la bertambah-tambah indahnya kan..
pagi2 sebelum gerak isi perut dulu.. breakfast adalah meal yang sangat penting untuk bagi kita tenaga n kita xkan rasa lapar sangat time tengahari nnt..
Sebelum gerak amik gambar kenangan dulu...senyum pun lebar je masing-masing..

Fist place pergi kat USM...yamie bawak round tempat dia blajar dulu...cakap kat pak Guard nak pergi tengok adik...agaknya aku lakot adik yamie tu..heehe aku kan paling muda..ye tak kakak2 ku semua..?
lawa r view kat USM...kagum aku tengok...pokok pun lawa kat mata aku...nak blajar pun mesti best sebab tempat lawa...agak berbeza la landskapnya dengan landskap tempat aku..huhuhu...

huhuhu aku x pandai berposing...amik gambar reti la...pegang bunga pun keras je..

Bekas pelajar tua aka senior USM..kini bekerja di UIA..(jangan marah eh kak yamie...senyum selalu untuk anti aging)

sesak..panas..sempit..sume2 ada...ni kat Georgetown.. Kitorang singgah p Flea market delat dengan stadium...tp banyak bundle je. macam2 ada..barang antik n terpakai memang banyak la..x beli pape pun just beli buah mata kucing untuk membe2 aku kat asrama...murah jugak la...Rm5 2 kilo..sebab tu aku tengok ramai yang kluar dari flea market ni usung buah je..

My lunch for the day..makan kat Gurney plaza yang best n meriah..ni kat Chicken Rice Shop...first time aku jumpa mee curry yang dihidang atas pinggan n diberi soup semangkuk...

Teringin tgok donat yang macam2 kaler..nak makan pun sayang..
kitorang ronda2 kat Gurney Plaza ni punya la lama...dekat pukul 6lebih baru keluar dari tempat ni...kesimpulannya its better than Queensbay kot bagi aku la...

tengah tunggu yamie solat...lepak dalam keta je layan lagu...sume pun lagu sedih je..huhuhu

Waktu malam di Georgetown...

da gerak balik...kali ni ktorang naik feri pulak...naik tingkat atas pulak tu...amatla tinggi..
What a journey...penat tapi seronok...suka sebab kat georgetown banyak bangunan lama yang cantik menarik.. kitorang sampai kat Arau pukul 11lebih...penat tu tak yah nak kata la...tapi berbaloi...akhirnya dapat jugak aku round Penang setelah sekian lama dok Utara...thanks a lot to Yamie...Lain kali kita p Langkawi pulak beramai2..hehehe

No comments: