Thursday, September 24, 2009

Changlun -> Klang -> Kuantan

Jam da hampir menunjukkan pukul 10 tapi kereta sewa yang ditempah masih belum sampai....aku, nina, anis n ayu da je risau x senang berdiri depan pejabat kolej malam 17hb..diorang bertiga punya tiket pukul 10 tapi kami masih stuck di Bukit Kachi...pada saat terakhir, akhirnya pak cik kereta sapu sempat jugak datang angkut kitorang ke stesen bas Changlun...kami berempat dalam kereta cume mampu tawakal je moga2 x terlepas bas...nasib baik bas aku time tu 10.30 sebab beli agak terlewat skip dari diorang...sampai2 je kat Changlun.., driver bas transnasional da je terjerit2 mencaripenumpang yang x datang2..hehehe alhamdulillah sempat jugak diorang naik bas...ni sume pengajaran buat kitorang la semoga bila time raya atau cuti panjang kena la bersiap awal n turun awal kalau x nak terlambat lagi. Tobat kitorang da serik...cukup la sekali kecut perut sebab nyaris tertinggal bas...huhuhu


huhu time ni da lega sebab dapat naik bas...da siap sedianak sms n then tido...aku bertolak tepat2 jam 10.45malam...sampai ke Klang sentral around 6 o'clock...sahur pun dalambas je minum air kotak dutch lady perisa Chocolate..huhuhu sume sebab malas nak turun...Naza yang tunggu aku kat Klang sentral siap rembat McD drive through lagi untuk sahur...hehehe...sampai2 je buah hati yang sorang tu da tunggu sambil tersenyum je bilabas aku sampai...
then he drive me to Bandar Baru kLang umah kakak aku sebab aku nakmandi n solat2 dulu then baru ke Banting coz he needs to settle something regarding his work..


Tengah isi minyak kat Bandar Baru Klang sebelum ke Banting...masa ni around pukul 7lebih...yang tukang isi minyak muka baru bangun tido...sempat dia terlelap dalam keta sambil tunggu aku bersiap...hehehe.


Sampai kat Banting, Kanchong Darat aroun 8 something am in the morning...ni gambar at depan rumah sewa Naza...



huhu aku kelihatan sungguh tembam di bulan puasa...


 Cards for him wishing belated  birthday n hari raya...the one n only who received kad hari raya from me...




A gift for him...cheap but useful..hohoho...

 
ha...ini la kegunaannya...aku x mampu nak belikan ogawa atau gintell(beli satu percuma satu) so i gave this to him...sapa2 yang ada sakit belakang or sendi or lutut boleh la beli sebab sambil2 tu leh excercise tangan...hehehe

 
Pic of  pemberi hadiah dan penerima hadiah...

 
Okeh...time tochecking n packing...da sedianak bertolak but before that kena do some checking..



Start dengan tayar yer...cek angin dulu kot2 terlebih atau terkurang angin...


cek enjin...air n sebagainya...nasiblatukang cek ni bekas mekanik..so no problem..

 
Anda semua tahu ini di mana? kenapa gambar candid ni disiarkan...?
ni adalah gambar kantoi 2 orang PKA baru sahaja selesai amik MC sebelum pulang beraya...(kes cuti x approve)


Ha...raya mode sebab tu gigi penuh sebaris...kami bertolaak around 10 something am...n arrived around 4pm..

a really long journey under the sun...huhuhu nasib last puasa so that x kisah sangat...siap sempat melihat ada beberapa mat moto yang selamba merokok n minum air berkabonat di belakang stesen minyak petronas area karak...huhu sungguh x insaf..

No comments: