Tuesday, September 15, 2009

Main Kaler2

Due to my assignment, i have to draw n color...huhuhu something that i like but not master in it...actually its a group work...someone volunteer to draw the landscape but it didnt turn out well so i've to cover n do it all again...lucky me to have idea n can finished the draw in just one night coz some of the item i just copy from magazine...sure la copy sebab i'm not an artist or designer...wish to be one but i dont have talent...so sad..huhuhu
wa...da macam meja budak2 da ni dengan crayon n color pencil..hehehe..sibuk aku mencari kaler pencil sampai ke tesco ari tu semata-mata untuk assignment nan satu ni...maunya x buat sesungguh hati..markahnya aje dah 60%...kalau x ok nangis tak berlagu la aku...huhu i'm willing to do this all my heart for the 60%..
 
above is the 1st draf after being fotostat from the original pencil oriented drawing...gambar pelan umah tu aku copy dr buku omputih mana tah..lupa lak tajuknya...stakat lukis je leh la...nak realisasikan mungkin aku xdapat la sb ongkos nggak cukup dong...
  
draf versi kedua...ini adalah draf untuk test color apa yang sesuai untuk digunakan...sebab xnak la pelan landskap aku jadi cam kaler abc pulak..kualiti kena jaga beb baru leh capai target...ntah2 last2 nanti aku dok mimpi 60% je bila tido..huhu...nasib aku x dela se'obses' mcm tu...brp2 dapat pun kena redha...yang penting setakat ni draf landskap aku ni kira da approve la dengan  lecturer aku...
  
Ini la rupanya bila da siap...boleh la ek..aku kan amatur jadi hasilnya x le sehebat mana pun tapi adala jugak rupa umah n pokoknya kan...tp hijau je yang banyak kan...

2 comments:

Qastalani® said...

kau dr dulu mmg pandai melukis la beb.jiwa seni

KePOchi LaTTe said...

huhu tangan aku dah kejong (bah.tganu)...nasib baik ada pembaris..huhu da cam robot main garis2 je...