Wednesday, June 02, 2010

Insaf

Wah....insaf sebentar aku tengok gambar ni...hehehe..
Ni gambar en. Naza baru lepas solat magrib kat masjid kat tempat dia pergi kursus di Bukit Canggang...

Aku tengok sekarang anak muda or budak-budak muda semakin lama semakin leka hari ni...Benda-benda yang tak pernah terpikir dek fikiran aku untuk buat time muda-muda dulu da jadi permainan anak2 muda sekarang...ternyata zaman da semakin berubah sekarang...ni la tanda-tanda bumi dah tua...da sampai nak akhir zaman...mak aku ada kata beberapa hari lepas..., antara tanda-tanda kecil akhir zaman ialah ramai budak-budak muda lelaki yang meninggal dunia berbanding orang-orang tua...ni sebab nanti kan bila da dekat akhir zaman perempuan lebih ramai daripada lelaki....

Perkara yang biasanya dikaitkan dengan lelaki yang juga merupakan kelemahan diorang ialah 3 perkara iaitu perempuan, arak dan duit(judi)...dan zaman ni, semua tu macam menjadi perkara biasa je...malu bila lihat ramai Melayu tak kira tua atau muda yang masuk kat kedai ekor n kat kedai cina minum arak...Mintak jauh la itu semua daripada kehidupan aku....aminnnn....

With Loves,

No comments: