Saturday, June 26, 2010

Siakap Senohong, Gelama Ikan Duri

Sumber : Google

Siapa tak makan ikan duri? 
Kenapa x makan ikan duri?

Kat kampung ari tu sempat aku makan ikan duri buat pertama kalinya dalam hidup aku..hahaha sebelum ni belum penah makan...ciri2 ikan ni lebih kurang ikan keli n sembilang...ada orang kata dia lagi nak dekat serupa dengan ikan baung...aku x pernah tengok or makan lagi ikan baung...

Time tu acik Ily n pak cik azam yang p mancing kat jeti Nenasi petang tu lepas balik dari Rompin...huhu dapat la jugak dekat 10ekor ikan duri..banyak jugak la sebab yang tukang makannya tak ramai..aku pelik la kenapa  x suke makan ikan ni...xda la rasa pelik ke or hanyir macam ikan salmon tu..aku pernah makan steamboat ikan salmon, humakkk-aiii sangatla hanyir sampai aku terus rasa loya...

Tapi ikan duri yang mak aku masak walaupun mak aku x makan ni x de la hanyir pun...boleh tahan la rasanya sedap jugak...bau pun x de...huhu da memang aku ni semua jenis benda aku makan...i am not the cerewet type la..hehehe...

Tengah dalam periuk...masak gulai tempoyak cili padi ikan duri tapi sayangnya cili padinya tak cukup pedas...kalau pedas lagi 3x ganda kaw-kaw...
yang ni versi goreng pulak...

Tukang pancing : Pak cik Azam
Tukang teman pancing : Acik Ily
Tukang siang ikan : Pak cik Azam
Tukang basuh ikan : Usahasama Pak cik Azam & Acik Ily
Tukang masak : Mak aku
Pemerhati : Aku
Tukang Makan : Pak cik Azam, Abah aku, Zudin n Afif (my bro) and Aku sendiri

With Loves,

4 comments:

ju said...

hoit....

KePOchi LaTTe said...

hehe sedap....lagi pedas lagi sedappp. terima kasih pada mereka2 yang terlibat dalam proses memasak kali ini dan x lupa juga kepada pemancing2 ikan duri yang berjaya.

MamaRaisya a.k.a Lisa said...

lor xkn xpenah tgk..hemm..aku ingt dlu klu pancing kt klang cnfrm akan dpt ikan duri..aku dlu mula2 makan pas laki aku 2 ada problem tang kulit (takut sal ikan duri punya hal).hemm..terus pas2 dh xmkn..dpt jer terus buang..wlpn dpt besar2 n byk giler..bila pk blk sekarang ruginya buang dlu..wt ikan masin pn best per.skrg ikan duri masin pn rela beli.wlpn mahal giler...cm hampeh kn.ni la manusia time ada dibuang2..time xde dicari2/dibeli..hahahaha

KePOchi LaTTe said...

huhu aku ni mana la kenal sangat bab rupaikan ni lisa....tu yang tak kenal tu