Wednesday, May 25, 2011

Apa Yang Aku Buat Hari-Hari

Baru lepas layan Nora Elena tadi..hehe aku tau mesti ramai yang layan slot drama ni sebab ada Seth Tan yang hensem lagi cool tu..aku pun layan cerita ni sebab watak Seth Tan yang best n watak heroin dia yang best tu. Jalan cerita menarik jugak la n lagu dia memang membuai perasaan tu..haha jiwang pulak bila layan cerita ni... En.Naza pun tau aku memang layan drama ni tiap2 petang..

Hmm...nothing much about my life...just do the same routine everyday...tapi aku perasan bila dah kahwin ni aku memang sangat rajin mandi awal...pukul 6.30 or 6.50 aku dah bangun mandi sebelum solat subuh...kalau dulu, lepas solat subuh mesti aku layan tidor balik... 

Routine aku hari-hari:

6.30 - 6.50am : 
- Bangun pagi, mandi n solat subuh
- Masak air panas
- Bersihkan sangkar Rini n bagi dia n Titing makan... (Rini memang pagi2 lagi da tunggu aku bagi dia makan tiap2 pagi...sabar aje dia tunggu aku mandi n solat..nampak je aku angkat bungkusan smartheart cnfirm dia dah gelisah nak makan...

7.30am :
- Gerakkan en.Naza. slalunya lepas mandi baru dia solat...hari2 lewat...biasa la kaum lelaki ni susah betul nak bangun awal..huhu
- Buat air Milo or teh susu untuk en.naza. Kadang-kadang au buat roti telur untuk dia. Tapi dia memanng jarang nak makan time pagi.
- Kemas tempat tidor

8.00am :
- Before pukul 8am en.naza dah pergi kerja..slalu 10 minit awal la..ofis memang dekat sebab tu leh kuar lewat..
- Sapu sampah n basuh-basuh pinggan
- Masak untuk tengahari. Slalu aku memang masak awal sebab kadang-kadang en.Naza balik awal. Untuk tengahari menu aku memang simple.. kadang-kadang aku buat roti telur je, roti sardin ke, popia. Slalunya memang kuih2 je aku buat sebab en.naza kurang nak makan nasi time tengahari...slalu aku memang sms dia tanya nak makan nasi x. kalau dia nak makan baru aku masak. kadang2 aku goreng bihun je. tengok keadaan. tapi memang x perlu nak masak  beria la...

10.00am :
- Slalu time ni aku dah siap masak...xpun kalau aku layan tv time pagi, kul 10 baru aku start masak..hehe memang fleksible. Kalau x layan tv aku layan internet...itu je la keje aku hari-hari

11.3am-2.30pm :
- Slalu time ni en.Naza dah balik dah..so biasa la, makan2 pastu layan tv dengan dia sambil main2 dengan Titing..kucing aku yang nakal..
- Bila en.Naza dah p kerja...aku biasanya mandi n basuh baju if ada baju nak basuh...dah siap sidai2 sume n solat baru aku lepak depan tv or laptop balik...

5.00pm :
- Time ni en.naza dah balik n siap2 nak pergi ot pukul 5.30.
- Aku buat air panas untuk suami kesayangan aku ni. slalu petang dia x nak makan..
- Bila en.Naza dah pergi ot, aku dah siap2 mandi n masak untuk malam.slalu aku tanya dulu en.naza nak makan nasi ke or nak makan simple2...kadang2 dia ajak makan luar. dalam seminggu paling sikit cnfirm 1 or 2 kali kitorang makan kat luar..hehe

Malam :
- Slalunya santai2 layan tv aje...huhu slalu aku yang tidor awal. Dalam pukul 12tghmalam cnfirm aku dah tidor slalunya.. en.Naza pulak layan tv sampai 1 2 pagi...biasanya time 3 ke 5 pagi en.Naza suka bangun makan...dah jadi habit dia dah...aku pun x sedar time bila dia bangun.slalu bila pagi baru aku tau dia bangun makan sebab melalui bahan bukti yang ditinggalkan kat sinki...

Ha..macam tu lah routine aku hari2.. Kadang2 bosan jugak bila memikirkan nasib diri tak dapat2 kerja lagi.. tapi twakal n doa je lah yang mampu aku buat setakat ni... biasalah, manusia memang x pernah puas, bila dapat dok umah nak cari kerja, bila dah kerja sibuk2 pulak nak cuti...hehe layan kan aje la...sendiri mau ingat la..

4 comments:

MamaRaisya a.k.a Lisa said...

huhuh...okla 2..dpt la mandi 2-3 kali sehari n buat keje2 sorg isteri...haku ni...bangun pagi terkam g keje..sblm 2 sumbat kain baju dlm w.machine..blh petang..balik keje terus terkam masuk dapur..kdg jemur baju lu baru prepare msk..pastu..siap2 mandi n settle bab anak....solat..pastu makan mkn...pastu baru ngadap tv or tenet (klu ada)...mlm kul 9 dh tdokan anak..kdg aku pn tdo skali..hahaha...lg boring rutin org keje..keh..keh..sonok pe jd suri rumah...rumah pn cm terurus je..aku ni..kain baju pn mls je nk melipat..dh penat seharian...nk nyapu smpah...hemm..seminggu sekali la...hahah..ko paham la org M cm aku ni...tp klu dh rasa semak sgt umah bila di kecik 2 buat keje..mmg wajib sapu la..kdg 5-6 kali dlm semlm pn ada..keh..keh...yela.main xlh nk pijak lantai xtahan jugak haku pn...huhuhu

KePOchi LaTTe said...

HUhuu...ko da keje....aku ninganggur lg kak...so cam tu je la rutin hari2

Anonymous said...

bagusla ko aswa..leh wat buku catatan kehidupan harian naza dan aswa..hehe...:) peace

-anisnorman-

KePOchi LaTTe said...

hehe anis, simple2 aje la...biasala penngantin remaja...