Wednesday, May 04, 2011

Janda Baik - Part II

Sesi Mandi manda dan makan-makan...

Hmm...mandi kat Janda baik ni memang best sebab airnya x de la sesejuk dekat Kalumpang yang aku pegi sebelum ni...Mimi anak sepupu aku (abg Lin) bukan main sakan lagi mandi...time sampai tu x sempat pape dia dah start pergi mandi...mandi sorang2 pun jadi jugak...aku rasa memang lama betul dia dok berendam dalam air terjun tu...sampai ke petang dalam pukul 5 ke 6 petang baru la dia berhenti...memang banyak kederat betul budak sorang ni...mungkin ni hasil daripada mem'pulun' sandwich sardin aku agaknya...hahaha

Kakak n adik sedang bermandian dengan macam2 aksi..
aku main2 air je dulu...time ni en.Naza tengah tidor..huhu
My Sis
Aku n kakak aku main2 air je sampai basah pun setakat paras pinggang je...time ni kami berempat je dengan Mimi n Balqish, Ketua pengakap n ahli2nya yang dua orang tu keluar pergi kedai cari barang2 untuk BBQ malam ni.. Last2 aku n kakak aku naik awal dari air terjun n pergi mandi manda kat toilet pulak...

Makcik empunya teratak ni kata makan la jambu tu..so kami pun menikmatilah sepokok jambu air...tapi rasanya kelat sikit...yang bestnya dudk kat teratak ni bila aku rasa macam dikelilingi kehijauan...geram je aku tengok ppokok bunga kantan tepi belah kiri toilet...geram aku nak cantas wat masak asam pedas ke, nasi goreng kerabu ke...pastu tepi belah kanan pulak ada pokok serai la...pastu ada pokok ciku lagi n macam2 lagi...rasa macam duduk dalam kebun sayur n buah je..best best best
Ya...ini dia penduduk peribumi/bumiputera sudah keluar mencari rejeki...

Mengintai kelibat2 ikan talapia n keli untuk santapan makan malam
Percubaan untuk mendapat ikan fresh n free dari kolam

Misi mencari etok

Banyak betul diorang dapat

Tengah dalam proses membuat bara api untuk BBQ
Pondok BBQ
Etok...

Bahan-bahan untuk BBQ hasil perapan ketua pengakap di Carefour...
Ini serai dan batu sungai..untuk apa gunanya?
Ini adalah kaedah zaman batu menurut ketua pengakap, batu sungai digunakan untuk titik serai yang akan digunakan untuk berBBQ
Sesi BBQ dah bermula...
Aku jadi pemerhati aje...
Berusaha keras...syabas..

Sekarang cik Tunang datang membantu...
Apa la yang dibebel oleh cik Amin tu..
Nyum..nyum...terliurnya tenngok daging kambing tu..




Macam-macam ada



Sila nikmati gambar2 seterusnya dengan menelan air liur....

Ayam panggang blackpepper

Udang
Ikangggg


Lagi gambar ayam n daging kambing bakar



etok lagi...sedap.


Makin terliur bila tengok abg lin makan...

I suap u, u suap i...haha kami kan romantik..padahal x de pun suap2...tapi kami tetap romantik...


Perut dah kenyang,,,hati pun senang...

With Loves,

No comments: