Tuesday, October 27, 2009

30 Things To Do Before 30 ?

Jawapan tag Ema : 30 things to do before you hit the number 3+0=30
  1. Kahwin - Of Course la...coz someone is waiting for me to be his soulmate somewhere out there..Of coz everybody close to me knows him...hahaha...dulu time single mingle i once made a statement that i will only kawin when i am 29th...that was out of my mouth around 2004..n really regret it..i didnt mean it but just to shut the mouth that always asking when i will get marry...sebab masa tu memang tak pikir pasal kahwin pun..huhuhu
  2. Keje - Mcm semua tau haku masih seorang student yang dah menjangkau umur suku dekad yang masih terkial-kial nak habiskan degree...huaaaaa
  3. Nak pergi santai kat Pulau Redang - Pulau yang aku nak sangat-sangat pergi...huhuhuu...masih dalam perjanjian dengan seseorang...
  4. Nak berbakti - pada mak ayah...they do a lot for me to get me until where i am now...
  5. Do Shoppinggg things - kalau ikut nafsu ni mcm2 benda nak beli...i am addicted to shopping...nnt bila da lepas 30 mesti nafsu da kurang...shopping untuk anak-anak n family pulak...
  6. Kuruskan body yang tak berapa nak langsing ni - huhuhu x tau la bila nak kurusnya...asal exam je badan mesti naik..tension ma...orang kata bila kita tension kita akan makan lebih...ada orang cakap jugak bila kita banyak berfikir (study) kita pun makan banyak jugak...ada orang kata...certain orang akan makan bila dia sedih...n  ada orang kurang makan bila dia sedih...i am in the middle...kadang-kadang bila tension aku makan, kadang2 x...aku ini memang sungguh flexible...hahahaha
  7. Asah skill memasak - nak pandai masak sume jenis masakan...(wa...mcm mana nak kurus ni?)...tapi hobi aku memang masak la...n i want to do the best for my future family...semoga mereka semua sihat dan kuat...
  8. Kumpul Aset - aku nak beli rumah, kereta semoga anak2 aku senang di hari kemudian...
  9. Books - nak melepak kat kedai buku lama2 n belek2 buku yang best2 n borong buku banyak2...i love books but lately i dont have time to spent with them...(Tunggu lepas final ye buku-buku ku)
  10. Nak blajar menjahit - skills for future saving...nama je mak pandai jahit tp x pandai jahit...so aku memang akan blajar sungguh biar baju aku yang tertangguh dalam plastik kat rumah tu boleh siap..huhuhu...nnt lepas umur 30 tahun sapa2 nak datang tempah ngan aku meh la datang rumah...hehehe
  11. Nak melancong kat seluruh Malaysia - sokong kempen kerajaan melancong dalam negara...i like travel so very very much
  12. Memancing - sebelum ni asyik je tengok orang memancing..huhuu
  13. Nak mendaki gunung - teringin sebab teringin..
  14. Berenang - hahaha one thing that i dont know i can do or not..but really hope i can one day..
  15. Be Fluently in English - Love english tapi x mahir...really jealous to those who can speak n write fluently..
  16. I want a son - name _ _ _ _.. aku x nak jadi ibu di usia tua...
  17. And a daughter - name _ _ _ _...if possible i want twin..hahaha xpayah branak banyak kali...
  18. Get insurance - for  my kids education of course n other things..
  19. Bayar hutang blajar yang beribu - nasib x de la sampai berpuluh ribu
  20. Kuat kan iman n Ibadah - nak jadi muslimah yang beriman..
  21. Be more friendlier - Nak jadi peramah n more friendlier as i am now about to improve my communication skills...i want to get rid the words of passive, surrender n i cant do it..from my life dictionary..
  22. Be an organize person - nak sume perfect n teratur baik dari segi kerja sampai la ke hal2 remeh...x nak bersepah2 sebab nnt aku yang serabut...
  23. Rajin - Aku nak jadi seorang yang rajin...huhuhu sebab aku perasan aku ni agak malas sebab buat apa-apa pun mesti ada je alasan....
  24. Nak mahir driving - kalau boleh nak sampai pandai buat drift...hehehe i have a good teacher already but strictly garang if aku wat silap...huhuhu
  25. Nak blajar bawak motor - aku terasa sangat 'batak' sebab bawak motor yang senang tu pun aku x pandai padahal aku tengok budak2 sekarang umur darjah 3 4 pun da pandai bawak motor ke hulu ke hilir...mana boleh jadi macam ni...
  26. Nak pandai pakai heels - hua hua hua aku sangat kurang mahir...
  27. Nak punya kulit cantik, tangan n kaki yang cantik - really concern about all this stuff..huhuhu
  28. I want to look younger than my age - hahaha so kena berjiwa muda selalu
  29. I want to achieve something that made myself proud  
  30. I want to be me - Kita jadi kita bagaimana kita meletak diri kita..
p/s : sangat susah ma mau pikir 30 things that we want before 30...slalu kalau tak pikir banyak je benda yang kita nak...huhuhu

No comments: