Tuesday, July 13, 2010

Kiasan Hanjing Edisi 2

Ni aku nak sambung entry aku pasal kiasan tu...kalau korang baca memang mula2 konfius apa yang nak disampaikan...mula2 baca mesti rasa macam apa yang nak disampaikan adalah cerita lawakkan...Aku pun time mula2 baca sms tu memang x paham sebab apa kena mengena sms tu dengan masalah yang dihadapi ni pastu cerita pasal kena kejar anjing pulak tu....

Setelah diterangkan barulah aku tahu yang ni kes sebenarnya kawan makan kawan...hoho sangat geram bila aku tahu...kesnya bermula bila en.Naza ada la buat part time jual barang2 kereta...macam spare part honda la...kalau korang tengok kat facebook aku or en.Naza sure perasan ada iklan nak jual spare part honda...tu la barangnya...disebabkan kawan en.Naza ni nak beli spare part keta tu, punyalah rancak sms n tanya harga la sume...kira deal la kan, siap nak mintak harga murah yang memang x boleh nak bagi harga tu...kira harga yang ditawarkan tu da murah sangat da....pastu dia suruh booking la barang tu kira nak suruh hold...orang kalau jual barang keta macam tu x de main da nak hold, kalau jadi kena 'on' deposit la...si kawan ni nampak macam nak sangat la barang tu tapi x sempat nak bank in duit lagi...so en.Naza on la dulu deposit RM500..diulangi RM500...ni semua kes percaya kawan..ye lah, kawan rapat jugak lah sebab selalu hang out sesama..kenal time blajar 2 tahun kat kolej kesihatan dulu.... En.Naza da pesan suruh masukkan duit cepat sebab kawan ni tau en.Naza da dahulukan deposit tu...sms punya sms senyap je...barang dah booking da...

Lepas tu dampailah sms berbunyi seperti kat entry edisi 1 tu. maksudnya kena kejar anjing tu sebenarnya kena paksa bayar deposit n beli barang yang dia beriya2 nak sebelum ni...n selogiknya kalau maksud dia macam tu, maknanya en.Naza ni ibarat anjing yang kejar dia la...then dia kata nak cover malu, dia kejar anjing tu semula n cakap padan muka anjing tu..maksudnya dia balas balik dengan membatalkan hasrat nak beli barang kereta tu...so deposit en.Naza RM500 tu akan burn jika tak de buyer lain...

Bagi aku, cara ni memang sangat sinis n 'kurang hajau'. Sanggup dia buat kawan macam tu..aku pesan pada en.Naza lepas ni kawan rapat macamane pun jangan ulangi perbuatan yang sama...n for sure xde dah en.Naza nak kawan denngan malaun tu...hampeh nak mapos...aku memang geram sebab duit tu sebenarnya en.Naza nak wat beli barang hantaran kitorang sikit2...tapi sebab kawan yang x de otak tu semuanya tak jadi...aku harap sangat la biar malaun tu dapat balasan setimpalnya....Aminnnnnn


With Loves,

No comments: