Wednesday, July 27, 2011

Keda Mat Nong (Read In Ganu Version)

This is En.Naza all time faveret...Katanya dari zaman muda belia dulu-dulu lagi dah melepak kat sini. Zaman muda belia tu aka zaman merempit. Katanya, lepas merempit semua dok pakat melepak kat kedai Mat Nong ni. And believe me or not, even kedai ni nampak cam kedai biasa sangat2 berbanding restoren-restoren mewah orkopitiam tapi still jugak ada cenderahati dari 'Jalan-Jalan Cari Makan' tergantung kat tiang kedai ni sama macam restoren2 n kopitiam lain... So kira memang kedai ni recommended la to all. 

One thing yang aku tengok x berubah ialah harga makanan kat sini memang tetap sama dari dulu sampai sekarang. Kedai ni beroperasi petang hari je and selalunya memang ramai orang. X putus2 yang datang menandakan makanannya memang sedap. Apa yang ada? Ada semua seafood yang celup tepung, keropok lekor, mee goreng. Aku selalu makan sotong celup tepung and mee goreng. Lagi satu yang bestnya, view kedai ni memang betul2 depan pantai...syok wooo...pekena angin pantai time minum petang....

Betulkan aku cakap, kedai ni memang ramai pengunjungnya..time aku datang ni mujur ada meja kosong

Thanks to en.Naza sebab servekan kat aku and adiknya makan, n siap tolong layan dirikan untuk kitorang...

Sotong goreng tepung 2 ekor - RM14

Menu lain ialah mee goreng 3 pinggan, jagung parut 2 dan air nyor 1

Cukup mengenyangkan...



Jagung parut 
Aku ingatkan air dalam gelas pastu diletak jagung parut...rupanya begini bentuknya, macam abc..


Bestnya dapat makan kat sini. Lama dah x berkunjung kat sini..sape2 yang datang Terengganu try la makan sini. Alamak, aku nak peta tempat ni pun x tau...korang try search kat Jalan-jalan cari makan yer...

No comments: