Thursday, January 07, 2010

Musim Pelam Rangup

Sekarang musim pelam dah kembali...macam terasa je kat tekak aku ni...aku memang suka pelam yang besar then kulit hijau pastu isi dia kaler putih n ada kuning2 air skit pastu rangup...bila makan ada bunyi krak krak...sedap tau..sangat sedap...slalunya musim nya awal2 tahun...Kalau kat Perlis orang panggil mempelam harum manis sebab bau dia n rasanya yang manis...

Aku teringat smula time awal 2009 dulu aku penah makan mempelam ni 2 biji sorang2 sampai aku sakit-sakit perut...mula2 potong isi dalam mangkuk kononnya nak bagi lakat jiran sebelah wat amal jariah untuk tambah pahala...skali aku punya la ralik mengunyah sampai habis semangkuk...hahahaha padan muka aku sebab lepas tu saakit perut...

aku ingat nanti aku nak p survey la mana la port mempelam ni dijual...aku nak beli lagi n rasa kenikmatannya yang memang terserlah tu...


Setakat macam dalam plastik ni akupejam mata pun dah habis makan...ni aku beli kat cafe Cengkih dekat kelas aku 2 3 ari lepas...time tu aku dok usha je orang lain beli..last2 aku pun beli jugak sebab da terliur sangat..hahaha macam mengidam la pulak kan...

No comments: