Wednesday, January 06, 2010

Sherlock Holmes

 

Classification : PG13
Genre : Crime / Mystery
General Release Date : 24 Dec 2009
Running Time : 2 Hours 8 Minutes
Distributor : Warner BROS. Pictures
Cast : Jude Law, Mark Strong, Rachel McAdams, Robert Downey Jr.
Director : Guy Ritchie 

Maaflah terlambat aku buat movie review kali ni...Aku da p tengok cite ni sehari selepas cuti Christmas lagi...aku quite buzy time tu sebab dah nak balik Sintok...Walaupun semasa tanyangan berlangsung en.Naza tidor, ini tak bermakna cerita ni tak best...i can give 4.5 out of 5 stars untuk movie ni. Aku memang minat dengan citer ni sebab dari kecik lagi aku da baca bukunya...memang interesting sangat and logik...

Kali ni ceritanya agak berbeza sebab ada involve pasal ilmu hitam n aku mulanya agak kurang pasti la bagaimana jalan ceritanya sebab setahu aku Sherlock Holmes ni semuanya berdasarkan logik dan teori semata..Pastu part yang best semasa beliau reveal macamana nak tundukkan lawan dengan teknik menyerang pada titik kelemahan pihak lawan macam kat belakang lutut la, dada la...
Watak Adler sangat interesting n untuk pengetahuan semua, Sherlock Holmes ni memang lemah bila berhadapan dengan Adler ni sebab dia memang suka kat perempuan ni n selalu kena tipu.. Pada mulanya aku ingat perempuan ni memang nak ambik kesempatan atas kelemahan Sherlock Holmes ni rupanya segala apa yang dia buat tu ada tujuan...walaupun nampak seperti menipu tetapi rupanya dia nak lindung Sherlock Holmes dari penjahat yang lagi jahat dan licik daripada Blackwood yang main dengan ilmu hitam tu..This is because she loves him....
Watak Dr Watson juga sangat menarik...he cants stop himself dari get involve dengan penyiasatan Sherlock Holmes walaupun dia tengah sibuk untuk kahwin..Akhirnya semua dah terbongkar...rupanya ilmu hitam yang disangkakan wujud hanyalah permainan sains sahaja dan yang dikejar Blackwood adalah kuasa dan yang digunakan untuk mencapai semua tu ialah dengan menggunakan senjata kimia....
A very interesting movie...siapa yang suka tengok Detctive Conan should watch this movie....

6 comments:

YaMie said...

iya movie ini sgt bes after avatar. sgt suke kerana die menggunakan otaknye dgn bagus skali

KePOchi LaTTe said...

avatar best ke? mcm cite alien dari planet mana jer....aku tengok iklan la ari tu..hehehe

BUDOK LAUT said...

ramai org cakap avatar best

KePOchi LaTTe said...

best ek...mesti da terlepas nak p tengok..huhuhu

YaMie said...

mmg bes, berbaloi-baloi rm8 ko g tgk, 2 jam 30 minit kot

BUDOK LAUT said...

xpe2, nt kie tgk kot online.... gmbar kt online pn ok je...