Friday, January 08, 2010

Nite Feast

Semalam petang sebelum aku pergi makan mee kicap, Anis cakap kat aku :

'Wa, nanti malam kita goreng mee siput dengan buat jomput-jomput ye..' (cakap campuran Jawa)

Jadi malam tadi kami bekwah (bahasa Terengganu bermaksud kenduri) ramai-ramai sediakan menu mee siput yang datang jauh dari Muar..(Mak Sufi yang pos kan..)


Cili kena banyak baru masyuk beb...pedas lagi sedap...campur bawang putih sikit untu penambah perisa n gula sikit..ni, aku yang tukang potong.

 
 Ha...ni kicap yang guna untuk cicah mee siput... Aku n Nina yang godek (kacau - bahasa Jawa).. memang mengancam la...ada 3 orang yang jadi mangsa tergigit lada termasuk aku...tapi mangsa paling kronik ialah Zana...xpe Zana, mcm tu baru la mencabar...hehehe

 
 Ni mee siput ~ menu utama kami...tapi agak keras sebab maklumlah gorengnya guna periuk nasi so minyaknya tak panas sangat..huhuhu nasib baik sume gigi kami keras dan kental...bunyi time mengunyah mee ni bukan main meriah lagi..

 
Bubur Nasi Maggi perisa ayam hasil masakan segera Zana...1 paket kongsi 6 mulut..kami memanh sangat jimat..hahaha.. n air teh dari Cameron Highland hasil buatan aku..

Lepas makan borak2 sampai 2.30am...kebetulan Ayu datang jadi tu yang jadi banyak cerita...Lagi pula esok Jumaat adalah cuti untuk negeri Kedah..Last2 pagi ni x de siapa yang bangun awal kecuali aku...tu pun da pukul 8 lebih...waktu ini, pukul 10 mereka masih enak dibuai mimpi...(Habit biasa bila tibe hari cuti)