Thursday, January 28, 2010

Socialize your wife



Selasa lepas aku masuk kelas kaedah penyelidikan...Dr aku bagi sedikit pesanan kepada mereka-mereka yang mahu berkahwin dengan gadis-gadis daripada Kelantan...kepada warga Kelantan, jangan tersinggung atau merajuk hati, ini hanyalah pandangan daripada seorang individu yang mungkin membuat kesimpulan ini berdasarkan pemerhatian beliau dan atas dasar lain orang lain pengalamannya..

Pesanan prof aku adalah...he said that every guy who wants to marry gadis Klate or have intention to do so must socialize them...ini kerana menurut Dr aku ini, kebanyakkan perempuan Kelantan ini rapat dengan keluarga...maka bila keadaannya begitu, mereka akan kerap pulang ke kampung maka kemungkinan setiap kali balik raya atau cuti mereka akan balik berkumpul di Kelantan...maka bagi para suami mungkin kebarangkalian untuk pulang ke kampung sendiri akan berkurang...

Dr aku kata...rapat dengan keluarga itu sesuatu yang bagus tetapi bila kita dah berkahwin maka sifat give and take itu sangat penting...berkahwin bukan bermakna kita berkahwin dengan lelaki atau perempuan itu sahaja tapi bermakna kita juga berkhawin dengan keluarga mereka sekali...

Dr aku kata  lagi, ini hanya sekadar sebuah nasihat...aku pun x sure kenapa topik itu yang dibincangkan sebagai seling.an..mungkin kerana terdapat ramai pelajar Kelantan dalam kelas aku agaknya..tapi memang tak dinafikan warga Kelantan ni memang ramai...So u guys kat luar sana, pandai2 la anda membuat pilihan...apa2 pun, Jodoh itu ketentuan Tuhan...tapi kita juga perlu berusaha untuk jodoh kita.....

No comments: