Tuesday, June 07, 2011

Waktu Dahulu & Sekarang

Dulu suka:
  • kumpul setem (budak2 kan suka ngikut orang tua..aku n my sis ngikut my father punya hobi, siap beli buku setem..haha)
  • Main badminton (dulu tiap2 petang mesti main badminton especially dengan arwah abg aku time dok jb dulu)
  • minum slurrpee (time balik sekolah hari sabtu lepas kokurikulum, on the way balik mesti singgah 7e n beli benda alah minuman ni)
  • Bace komik (hoho siap pinjamkomik doremon dengan membe sekolah aku dak laki cina yang dok selang beberapa buah rumah dari umah aku)
  • Lumba basikal turun bukit kat lorong umah aku..
  • Baca buku cerita (slalu ikut ayah aku p tempat keje dia n bace buku - bapak aku dulu librarian kat maktab..) 
  •  
    Tu sume hobi time zaman aku sekolah rendah... sekarang, hobi aku?

    • Tengok wayang
    • window shopping, online shopping, shopping
    • jalan-jalan cari makan
    • kumpul novels..(hoho ada lebih dari 5 buah lagi yang tak bace)
    • berinternet dan berblogging
    • main masak-masak
    • hang out dengan kengkawan (huhu da lama x buat hobi yang ini)
    • pergi kenduri kahwin (haha sebab dapat makan free)
    • bergosip dengan soul mate aku...heheh
    Tengok, betapa banyaknya beza antara hobi zaman dulu dengan zaman sekarang. hobi zaman sekarang majoritinya memerlukan pengeluaran duit..tapi tu yang best tu...huhu materialistik kah atau memang sudah menjadi trend manusia zaman sekarang? Actually pembangunan yang membuatkan kita sedikit demi sedikit mengubah cara hidup kita n hobi kita kan...

    No comments: