Friday, September 09, 2011

Frust Menonggeng

Hari tu makan di Kuantan kedai yang opposite dengan masjid Indera Mahkota. Actually ni gerai kat sebelah restoran Taj. Time ni baru balik raya dari Terengganu. En.Naza lalu ikut jalan Jerangau-Jabor so biasalah jalan tu susah nak cari tempat makan, pastu jem je sepanjang jalan. Aku sampai kat Kuantan lebih kurang pukul 8.30pm da time tu so terus pergi makan sebab perut dah berkeroncong sejak dari Cheneh lai...siap berborak pasal KFC lagi dengan en.Naza...hehe lapor perut sebab cerita pasal makan.

So sampai-sampai kat gerai tu aku order nescafe tarik dengan Nasi goreng Thai, pastu en>naza pulak amik menu and order Teh Tarik dengan Nasi goreng daging kunyit. Lama jugak la tunggu, lebih dari 15-20minit kot. Air memang dah sampai dulu dah, pastu lama skit baru nasi en.Naza sampai, aku nye lum sampai lagi, aku ingat tengah di masak. Mata aku pulak tak habis-habis dok kerling ke tempat diorang masak. Dalam hati ni asyik sebut mana la nasi aku,En.Naza dah start makan. Pastu dak perempuan tu angkat 2 pinggan nasi goreng, aku ingat ada la nasi aku, rupanya untu dua orang mamamt kat belakang meja aku. x silap aku, aku n en.Naza sampai dulu, awatnya diorang nye nasi siap dulu dari aku nye...aku dah start nak hangin dah...perut dah la lapor kebulurang dah... Last aku makan pada hari tersebut ialah time makan tengahari lepas solat jumaat, tu pun aku makan sikit je...huhu kebulur tahap gaban dah time tu.

Last-last aku tanya kat dak tu,

"Dik, nasi goreng thai x siap masak lagi?"      Time ni nada masih terkawal, suara masih lembut merdu.
"Owh, lagi satu tu nasi goreng thai ea?"          Hampeh, boleh dia tanya aku macam tu balik. Dah confirm2 la nasi aku tu memang x dimasak lagi. muka aku memang dah berubah la time tu...memang frust giler2 time tu... last2 aku cakap xpe la, x yah wat.

Time tu siap dah bergenang skit air mata aku...frust gila sebab perut tengah  lapar, pastu dapat tahu menu yang diorder x dibuat lepas hampir lebih setengah jam tunggu...huhu terus akuputus angin nak makan...muka memang dah tak leh senyum langsung dah....en.naza ajak beli makan kat lain pun aku taknak.... cnfirm aku blacklist banyak2 kali gerai tu...xkan ku jejak lagi ke situ....
Nasi Goreng Thai
pic credit to Yellowpron


No comments: