Friday, September 09, 2011

Rumah Terbuka Nina

Semalam pergi my first rumah terbuka kat Banting, kat rumah nina di Kampung Endah... Pergi dengan en.Naza, Ayu ngan Anis...Kitorang p dekat2 kul 9 mlm and jadi orang terakhir yang balik..hehe dekat kul 11mlm dah time tu...hehe punya sakan berumah terbuka sampai x ingat nak balik....

Menu : Soto, Kuah lodeh (ada org panggil lontong), nasi impit, ayam masak merah, puding, kuih raya, air sarsi....

 Kami makan mengadap soto...kejap2 tambah...hhehe

Akhirnya dapat jugak aku makan kuah lodeh...memang teringin sangat nak makan, rupanya memang menu pagi raya orang Banting yang kebanyakannya jawa ialah kuah lodeh dengan soto...best-best..memang faveret aku...huhu nampaknya macam kena convert jadi orang jawa sebab selera aku memang selera jawa sejak dari dulu lagi. Mungkin pengaruh aku membesar kat Johor Bahru dulu....tapi cakap jawa memang aku xreti...bab2 makan memang aku expert...hehe

 Ayu, dengan telefon lagi, tangan still sempan mencedok lauk soto

Me n Anis...gambar ngan nina lupa nak amik...huhu

Dah la balik lewat, dapat pulak bekal ayam masak merah ngan kuah lodeh n puding...hehe sangat syok... Thanks nina sebab masak sume yang jadi feveret aku...hehehe


No comments: