Thursday, June 25, 2009

From North To East Coast

awal bulan 5 lepas time habis final exam...si buah hati ku datang menjemput...so for the first time in Sintok Kedah we met again. sukanya hati...memang time tu sempat pergi ke Kuala Perlis je la..sebab time sampai tu dah pukul 3 lebih...aku pulak time tu baru separuh mengemas barang2 yang nak pack masuk kotak...

sebelum jumpa tu siap boleh gaduh tu...nakal jugak bila dikenang-kenangkan...bila da jumpa macam x pernah gaduh pulak tadi...hehehe macam-macam. tp time tu memang kamekaze la sebab esoknya first thing in the morning aku ada exam...subject pengorganisasian organisasi kelas en. Zaem..da la susah nak score..aku just siap buat nota x sempat baca n menghafal lagi...

malam tu balik dalam kul 9 terus sambung kemas.tepat pukul 1 baru la aku siap...fuh letih gila...xsangka lama jugak masa aku amik untuk kemas barang...pastu start kul 1 sampai 3 dok menghafal bagai nak rak...mula ingat x nak tido sampai pagi tp kena marah pulak dengan naza sebab katanya kalau aku x tidor nnt esoknya mst dia drive sorang2 sebab aku cnfirm tertido...heheh.
pagi tu p exam aku naik bas je sebab bagi kesempatan naza rest cukup kat hotel so that he can drive dgn baik otw balik nanti...dalam dewan exam aku jawab punya la cepat...siap soalan 2 aku da stat membelek ke soalan lain n siap mengeluh lagi 'alahai ada 2 soalan lagi ke...' pada hal mmg aku tahu ada 4 soalan semuanya...tp disebabkan subjek tu susah nak score sebab lecturernya demand skip pastu tu the last paper for the semester n sebab da x sabar nak balik aku rush gile mereka jawapan yang aku agak2 boleh goreng n rebus...
so stengah jam lagi nak habis aku dah angkat punggung melangkah keluar dewan....time tu memang kebanyakan kerusi still penuh lagi la...hehehe...bila da keluar rasa lega gila babas...hehehe. n the result yang keluar baru2 ni as i aspected i manage to score B+ only...xpe la mmg da target sebab carry mark agak merundum...hehehe.



amboi tergeliat pinggang tengok kuala perlis...hehehe biasala kaki pancing memang da tabiat macam tu kalau jumpa laut...


wakakaka...termakbul jugak hajat aku nak makan ikan bakar kat kuala perlis setelah 3 semester aku kat uum...siap balun ikan siakap yang beratnya hampir mencecah 1kg.hehehe dalam 800g jugak la..masak 3 rasa n panggang..tp yang panggang tu memang masyuk la..hehehesambal untuk cicah punya la banyak sampai 3 piring.



sempat lagi amik gambar...tengokla aku..da tak sabar nak balik, dengan baju kurung p exam jugak aku pakai. xsempat2 nak menyalin sebab baju sume da packing n seal.hehehe... driver sebelah tu nampak macam cukup tido..hehe bagus2.



jauhnya perjalanan...luasnya permandangan. da la kat uum pun hijau...nak balik pun hijau lagi...ni kena buat buku edisi green...greener...and greenest ni nampaknya.

ok x jurugambar amatur amik? dr dalam kereta yang tengah bergerak ni.hehehe sebenarnya nak capture bukit kat belakang tu tapi x berapa jelas pulak nampak...


nikmatilah keindahan Tasik Banding atau Pulau Banding, Gerik, Perak.

sempat bergambar di belakang signboard Tasik Banding untuk buat kenangan...



Lawa x?jangan betul kan skrin laptop atau komputer anda...kami sekarang memang berada di Malaysia...di puncak titiwangsa. hehehe lawa kan...sayangnya pemandangan agak sedikit berkabus...sebab baru lepas hujan...hujan yang turun bagaikan mutiara...lalala...sambung sendiri la ek lagu sudirman tu..

hehehe romantik tak amik gambar kat puncak titiwangsa? ni tempat paling tinggi rasanya kat Gerik. ni kat perhentian titiwangsa...ada kerusi2 skip pastu ada sebuah gerai...simple but the view is marvelous...1st time lalu gerik waktu siang...slalu redah time malam je naik bas..

Perjalanan yang panjang dan agak memenatkan...sempat singgah di Jeli jumpa Encik Polis, Mat Lan, membe sekampung naza...aka orang yang teman naza time 1st time aku dating dengan dia di Kuala Terengganu 4 tahun yang lepas. hehehe...
alamak 5 days to go before kena balik Sintok...nampaknya kena spend time wisely la ni kalau x nanti menyesal...hhuhuhuhu xnak balik...

No comments: