Saturday, June 20, 2009

Makan, Makan Dan Makan Lagi...!!

Bagi student2 yg tengah cuti semester, ini le timenya yg merupakan cuti jalan2 cari makan...sb bila da cuti leh merasa homemade cooking puas2 kt umah...betul x kawan2? hehehe

nampak best x? huhu ni gambar je...naza yg mms kt aku...dapat tengok je la...katanya dia makan kt marang time tu ...rasa cam nak merajuk lak sebab x ajak skali tp nak wat cmane aku ada kt hutanku sintok time tu...sedapnya...bila tgok pun leh rasa sampai ke tekak sejuknya...hehehe

yg ni bukan air tangan or air kaki aku..hehehe nk tau siapa? ni yg buat ni chef yg poakar masak megi segera...sape lg kalau bukan buah hati tercintaku..mohd alunazar...pandai x dia masak...heheh sepinggan utk seorang makan...time ni da over lapar da sb tu time masak xnampak nasi nya byk...bila da siap masak baru nmpak...gambr ni dia mms je kt aku...kira terer gak la buah hati aku ni masak...maklumla anak puan kantin...hehehe

hehehe mata pun da ada love2 da sebabnya ni special utk aku dr naza..time tu aku p tganu n dia masakkan special utk aku walaupun aku pun ada tolong2 jugak....sygnya dia kt aku..bestnya...sambil makan sambil berbunga2 hati aku time tu...maklumla dapat rasa masakan yg tersayang..kembang seperiuk..hehehe mi sup batu rakit...lawa je dia letak dalam mangkuk...ala kalau da sayang sume pun lawa..hehehe karat2 lak kt siini...


Ni pulak nasi kandar kt Restoran Zubaidah kt UUM...tempat faveret student2 n termasuklah lecturer2 n pekerja2...stiap kali p pun penuh pastu budak cina pun ramai kt sini...lebih ramai dari kaum lain...myb sebab sedap dan murah...yg gambar tu nasi, sayur, ayam n kari campur just rm3.80 jer...sgt berbaloi sb kenyang sampai x leh bangun...hehehe...jd xleh makan slalu...jarang2 je makan tu pun kalu geng2 ajak..p sorang2 xbest...p ramai2 baru meriah tempat yg mmg dah meriah...

pizza hut...ni memang best sebab makan free...sume pun mesti setuju kalau makan FOC mmg rasanya sangat la best...sape2 yg tgok pic ni mest je automatik teringin nak makan pizza hut...ari tu makan 5 org sume2 ni pun dah kenyang gile...time ni kt umah sewa sis aku..langkah kanan sebab timetu saja je datang bercuti sebelum balik kuantan. time tu yg ada seab, seri n mimi n my sis n aku...so sakan la mengadap...tp slalu pizza kurang jd pilihan aku sb bila ramai2 baru best...tp bila da skali sekala mkn terangkat jugak...


Hohoho...ni dia rupa pizza aku buat...mmg nampak serabut n xde la selawa pizza kt pizza hut tp ada la rupa skip2 kan...mcm2 aku letak...nugget la, shicken meatball, tuna n cheese tp cheese xbnyak sgt la...puas aku dok menguli doh...smpai lenguh2 ada la dekat sejam sebab terkurang tepung la...lembik sgt la mak aku kata. last2 lebih dr 500g tepung aku guna n dapat la 4 kepung pizza bersaiz di atas...tp 1st aku buat 2 dulu..yg selebih aku simpan dalam peti ais..2 3 ari baru buat lg 2...siap letak cili padi...,mmg menyengat la sb pedas..biasala sb pizza malaysia

ha...ini la rupanya setelah masak...look nice...hampir overcook sb aku leka tgok tv time tu...nasib masih selamat...lepas tu selamat masuk perut org2 yg ada kt umah ni...tp hepy sgt sb percubaan pertama ku menjadi...lepas ni kalu rajin leh la buat...senang je cume nak uli tu makan masa skip...

p/s: hahaha...asyik cite pasal makan jer...

2 comments: